Selasa, 19 Mei 2009

hAri gURu yG dH lEpas..

apakah yag sepatutya ada dalam diri setiap insa yag bergelar GURU!!!!??

kata orang: guru kene la prihatin
kata kawan:guru perlu berdedikasi
kata pak lah: guru pemangkin negara
kata saya: haa, btol la 2..
*semua jwpn 2 saya setuju..mrkah pnuh ntuk smua

suka untuk saya memulakan post blog dengan persoalan. moga-moga otak kita lebih dapat memahami apa yang cuba disampaikan..

GURU merupakan SESUATU, sama ada bernyawa/tidak, berakal/tidak, berjasad/tidak
mungkin saya menginterprestasikan perkataan GURU itu berbeza dengan apa yang selalu didengar ataupun dilihat,namun itulah pandangan saya..


ALASANNYA:::::

bile ditanya tentang guru, siapakah GURU?? pasti ada yang menjawab "guru merupakan orang yang mengajar kita tentang sesuatu yang baru". So, dari jawapan itu, saya mula berpikir, kenapa tidak BUKU itu dipanggil guru, mengapa tidak PEN itu dipanggil guru, mengapa tidak BOTOL SUSU itu dipanggil guru dan mengapa hanya orang yang memegang kapur di suatu tempat yang bernama sekolah,maktab,politeknik mahu pun universiti dipanggil guru???
FIKIR-FIKIRKANLAH.....

sekadar ingin berkongsi apa yang dah lama duk pusing-pusing dalam kepala ni...

satu lagi, guru yag selalu disebut, tetapi sering dilupakan namun dia tetap hadir dalam hidup ini..
"PENGALAMAN"

::::::::::::::PENGALAMAN MENGAJAR KITA ERTI SEBENAR SEBUAH KEHIDUPAN:::::::::

2 comments:

mardhiah berkata...

ayat skem la tengku..xsyiok..

advencer berkata...

hahahaaha...
memartabatkan bahasa melayu..



:)dpnds pd post ar..

Catat Ulasan